RunnerUp

9 september: Winschoten 10km,15e wedstrijd over:
18 dagen

Top 3:
Ongewijzigd
1. Alex
2. NicoV
3. Annelies

Actuele stand
Recente afbeeldingen op Instagram @loopgroepbedum

In- en uitloggen

Klik voor in- en uitloggen
Het Weer
Laatst aangepast op woensdag 12 november 2014

Informatie over de trainingen

De centrale trainingen starten bij de carpoolplaats aan het Bedumer Bos, Waldadrift te Bedum om 19:00 uur en duren ca 1½ uur, dinsdag en donderdag. Er wordt getraind in drie niveaugroepen (afhankelijk wat je met hardlopen nastreeft, info bij de trainer) volgens een tevoren opgesteld trainingsschema. Alle groepen krijgen per periode van ca. 2 maanden specifieke trainingsopdrachten voor de dinsdag- en donderdagavond.

Het uitgangspunt van de vereniging blijft: een ieder moet zich lopend lekker voelen.

Tip: Beginnersschema's kun je vinden op internet (b.v. bij RunInfo, of via google: type: beginnersschema, hardlopen)

Niveaugroepen (status 4 november 2014)

  • groep 1: de snelste, meest prestatiegerichte groep (wedstrijdgroep), 4 à 6 trainingseenheden per week, limiet: als je in de laatste 2 jaar sneller hebt kunnen lopen dan 48 min op de 10km.

  • groep 2: lopers die tegen groep 1 aanleunen, en meer, verder en vlugger willen kunnen lopen, 3 à 4 trainingseenheden per week, limiet: als je in de laatste 2 jaar sneller hebt kunnen lopen dan 58 min op de 10km

  • groep 3: lopers die de combinatie van lekker lopen, hard trainen, maar ook gezelligheid hoog in het vaandel hebben (zeg maar de wat minder prestatie gerichten),richttijd: n.v.t.

  • marathon-gerichte trainingen: soms wordt er voor de lopers (veelal van groep 1 en 2), die in het voorjaar een marathon willen lopen een speciale marathon-gerichte traininggegeven om de trainingsopbouw van groep 1 en 2 niet te veel te verstoren. Evt. individuele schema's sluiten aan bij deze trainingen.

    November 2010: Bovenstaande indeling kan gewijzigd worden als het aantal lopers in één van de groepen te klein is.
    M.i.v. nov 2010 wordt er in 3 i.p.v. 4 groepen getraind.

Tevens kunnen de trainers individuele schema's opstellen ter voorbereiding op diverse wedstrijden zoals hele en halve marathons, 10 km, 10 E.M. Hiervoor moet - op tijd ! - een informatieformulier worden ingevuld dat staat op de website.

Het is ook mogelijk om een zgn. conconitest te laten afnemen, waarbij bepaald wordt bij welke hartfrequentie het omslagpunt ligt. Neem ook hiervoor contact op met de trainers.

Zie ook de informatie bij over hartslagmeters en de Zoladz-test bij Runnersweb en bij RunInfo

 

 


Nieuwere artikelen:
Oudere artikelen:

 
© 2000-2017  Loopgroep Bedum, webmaster Peter v.d. Hulst